KOMMENDE KONCERTER

PIANO’s Koncertgruppe arrangerer jævnligt koncerter, hvor også offentligheden har adgang.
Siden 2015 har vi afholdt i alt 12 koncerter. 2 koncerter forventes afholdt i 2020.

TALENTPRISKONCERT 09.03.2020

FELIX MOSEHOLM, bassist

Jazzbassisten Felix Moseholm modtager “PIANO’s talentpris 2020” ved en særlig priskoncert mandag den 9. marts 2020.

Mandag den 9. marts 2020 kl. 19.30
Rytmisk Musikkonservatorium
Leo Mathisensvej 1
København V

Dette års talentpris tilfalder en af de fremmeste unge jazzmusikere i Nordeuropa, jazzbassisten Felix Moseholm.

Felix voksede op i København, hvor han i en tidlig alder begyndte at spille sammen med kendte danske jazzlegender som bl.a. Jesper Thilo og Tomas Franck. I 2017 blev han som den første danske jazz musiker optaget på ”The Juilliard School” i New York, hvortil han flyttede og nu har boet i tre år. Han bliver bachelor i sommeren 2021 (4-årig i USA).

Tilbage i tiden har Felix i en periode gået DKDM’s juniorakademi, hvor han spillede cello indtil 15-års alderen. Senere har han bl.a. fået undervisning på Chetham’s School of Music i Manchester. Hans lærere og mentorer har været internationalt kendte navne som Gerald Cannon, Wynton Marsalis og Ron Carter samt vores hjemlige Bo Stief og Thomas Fonnesbæk.

Foruden sine intense studier på Juilliard har Felix allerede gjort sig bemærket og kan høres ugentligt på de førende jazzklubber i New York med alverdens forskellige bands. Han har optrådt med bl.a. Alvin Queen, Rodney Green, Ernie Wilkins Big Band samt danske musikere som Alex Riel og Niels Lan Doky mfl. Har spillet på en lang række jazzklubber fx det berømte Blue Note NYC, Jazz Black Cat San Fransisco og Red Light Jazz Festival Amsterdam mfl. steder.

Felix har foretaget rejser til mange spændende destinationer verden over – det være sig på turné og som underviser. Herudover har han haft mulighed for at vise sine evner som komponist og arrangør med sine seneste projekter, der har gjort han synlig som leder af egne bands.

Ved koncerten medvirker:
ZIER ROMME LARSEN, Piano
OILLY WALLACE, Altsaxofon
MALTE ARNDAL, Trommer

Tre vindere af PIANOs talentpris ved samme koncert
For første gang vil PIANOs Koncertgruppe ved samme koncert kunne præsentere to tidligere vindere af PIANOs talentpris nemlig Zier Romme Larsen (prisvinder i 2016) og Oilly Wallace (prisvinder i 2018 ) sammen med vinderen af dette års talentpris Felix Moseholm.

Aftenens program er opdelt i 2 sæt og vil undervejs blive præsenteret af årets prisvinder. Programmet vil tage udgangspunkt i udvalgte standards fra jazzens store bagkatalog krydret med andre rytmiske godbidder. Der bliver lejlighed til at høre de fire supertalenter i forskellige konstellationer. Alle fire medvirkende har spillet med mange kendte jazzmusikere fra ind- og udland og har høstet stor anerkendelse for deres høje niveau såvel på den danske som den internationale jazzscene.

Tilmelding
Af hensyn til det praktiske arrangement beder vi om snarlig tilmelding på e-mail: jk@emjk.dk eller på tlf. 61 264546.

TILMELD DIG VOR MAILINGLISTE OG MODTAG INFORMATION OM NÆSTE KONCERT FRA PIANO’s KONCERTGRUPPE!
Du kan tilmelde Dig vor mailing liste på jk@emjk.dk